Prowadzisz mały bądź średni biznes, oferując ciekawe usługi lub produkty w swoim mieście? Z pewnością zależy Ci na dbaniu o wizerunek oraz napływ klientów. We współczesnym świecie musisz znaleźć się w sieci, aby móc wyprzedzić konkurencję. Właśnie dlatego dowiesz się dziś, czym jest lokalne pozycjonowanie oraz dlaczego go potrzebujesz.
SEO na rodzimym podwórku
Search Engine Marketing to wszelkie działania mające na celu poprawienie widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego powodu należy zadbać o odpowiednią strukturę witryny (SEO on-page) oraz jej miejsce w sieci (SEO off-page). Cel jest jeden: jak najwyższa pozycja rankingowa w wyszukiwarce. Pozycjonowanie lokalne polega dokładnie na tym samym, jednak w tym przypadku zmienia się docelowa grupa odbiorców. Z uwagi na jej zawężenie musimy zoptymalizować poszczególne elementy strony pod kątem intencji naszych przyszłych klientów.
Dla kogo jest to ważne?
Są to rozwiązania, które cieszą się szczególną popularnością w przypadku mikroprzedsiębiorstw, małych oraz średnich firm oferujących konkurencyjną ofertę w swoim mieście. Chodzi przede wszystkim o lokale gastronomiczne, rozrywkowe, kulturalne, usługowe (fryzjerzy, księgarnie, kwiaciarnie), a także medyczne.
Pozycjonowanie lokalne w liczbach
Jeśli wciąż nie wierzysz, to może dasz się przekonać danym statystycznym. Czy wiesz, że:
- niemal 46% wyszukiwań z całej przestrzeni internetowej dotyczy lokalnych firm oraz sklepów?
- blisko 80% wyników lokalnych jest konwertowalnych, czyli potencjalny użytkownik zamienia się w rzeczywistego klienta?
- 1 na 3 osoby sprawdza w sieci miejsce, które ma zamiar odwiedzić?
- połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukiwania?
Optymalizacja w pigułce
Zaczynając pozycjonowanie lokalne, musisz pamiętać o kilku krokach.
- Określ grupę docelową.
- Poznaj intencje swoich klientów i dobierz do nich słowa kluczowe.
- Zadbaj o techniczne SEO witryny.
- Stwórz wirtualną wizytówkę w Google My Business i połącz ją z Google Maps.
- Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych oraz blogów.
Postaw na pozycjonowanie lokalne
Widzisz więc, dlaczego tak ważna jest obecność w sieci oraz odpowiednio zoptymalizowana strona. Jeśli zależy Ci na cieszeniu się zyskami oraz popularnością, musisz zadbać o swój wizerunek w sieci. Pamiętaj, że ważni są nie tylko lokalni odbiorcy, ale również turyści i przyjezdni odwiedzający miasto na chwilę. Jeśli zapewnisz im wysoką jakość wrażeń, z pewnością zyskasz stałe grono klientów.