Marketing afiliacyjny co to jest? Jest to forma rozszerzania świadomości marki online, w której partner lub marketer promuje produkt lub usługę w imieniu danej firmy. Firma udostępnia mu link afiliacyjny, z którego mogą korzystać odbiorcy partnera. Ceną tej formy marketingu jest prowizja, jaką reklamodawca płaci partnerowi za każde kliknięcie w link przez jego grupę docelową. Warto też dodać, że model ten bardzo korzystnie wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego, gdyż zwiększa ruch w witrynie, pokazując wyszukiwarce w ten sposób, że zasługuje ona na wysoką pozycję w rankingu. Istotnym narzędziem, jakie warto wówczas wykorzystać, jest PrestaShop. Sprawdź, co powinieneś o tym wiedzieć!
Jak prawidłowo pozycjonować witrynę sklepu internetowego?
Wiedząc już, marketing afiliacyjny co to jest, pozycjonowanie sklepu PrestaShop może wydawać się nieco trudnym zadaniem. Dzięki poniższym wskazówkom działania SEO staną się jendak o wiele łatwiejsze!
1. Napraw wszystkie błędy na stronie
Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować witrynę, najpierw musisz pozbyć się wszelkich błędów. Możesz je znaleźć podczas przeprowadzania audytu strony.
W przypadku osób niedoświadczonych w działaniach SEO problemy na stronie sklepu PrestaShop pojawiają się częściej.
2. Prawidłowy dobór słów kluczowych
Pamiętaj, że słowa kluczowe pomagają użytkownikom znaleźć tematy, które ich interesują. Dlatego pozycjonowanie stron opiera się głównie na frazach, a ich dobór nie może być przypadkowy. Muszą one być prawidłowo wybrane spośród tych, które „klikają się” najczęściej.
Słowa kluczowe powinny przede wszystkim odzwierciedlać to, co znajduje się na stronie. W przeciwnym razie witryna może zostać posądzona o spam.
3. Optymalizacja sklepu internetowego
Są to wszystkie operacje wykonywane na stronie. Powinieneś zadbać o dostosowanie PrestaShop do wymagań wyszukiwarki, a także UX, czyli user experience. Optymalizacja obejmuje działania na treści i uproszczenie kodu źródłowego, szybkość witryny, bezpieczeństwo, tagi tytułów czy poprawność pliku robots.txt.
4. Tworzenie wartościowych treści
Treść, czyli tekst na stronie, odgrywa ważną rolę w marketingu internetowym. Należy publikować ją systematycznie i dbać o jej jakość. Jeśli na firmowym blogu regularnie pojawiają się nowe wpisy, to rosną szanse, że Google pokaże je innym użytkownikom. Ponadto treść to także miejsce na umieszczenie fraz kluczowych, bez których pozycjonowanie nie będzie miało sensu.
5. Pozyskiwanie wartościowych linków
Jeśli do strony WWW prowadzi wiele linków z witryn zewnętrznych, to Google zaczyna uważać ją za autorytet. Z tego powodu pozyskiwanie linków zewnętrznych lub generowanie ich jest jednym z najważniejszych elementów związanych z pozycjonowaniem.
6. Monitorowanie zmian na bieżąco
Ten ostatni krok jest niezwykle ważny, ponieważ bez niego nie będziesz w stanie zobaczyć, czy Twoja strategia marketingowa ma jakikolwiek sens.
Podsumowanie
Wiedząc już, marketing afiliacyjny co to jest, z pewnością nie masz wątpliwości, że połączenie go z odpowiednio opracowaną strategią pozycjonowania sklepów internetowych okazać się może najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży i rozszerzenie świadomości marki. Jeśli więc zależy Ci na uzyskaniu miana lidera w swojej, koniecznie zadbaj o swoją obecność na wielu obszarach w sieci i stwórz kampanię reklamową, której nie oprze się żaden odbiorca!