Copywriting jest jednym z najważniejszych elementów działań marketingowych. Twoja strona internetowa, wpisy na blogu, reklamy i strony docelowe powinny być pisane z myślą o konkretnym celu. Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć, kuszące może być wybranie najtańszej opcji i zatrudnienie freelancera zamiast agencji. Na stronie clevermedia.pl znajdziesz więcej treści, które mogą pomóc w podjęciu tej decyzji.
Jednak czy lepiej jest współpracować z copywriterem z agencji, czy z freelancerem? Przyjrzyjmy się zaletom i wadom każdej z tych opcji:
Zalety współpracy z agencją
- Możesz uzyskać pomoc przy tworzeniu treści na wiele platform jednocześnie. Nie będziesz musiał zatrudniać różnych autorów do różnych projektów ani martwić się o to, czy wszyscy używają tego samego stylu.
- Agencje mają duże doświadczenie w pracy z różnymi klientami i wiedzą, co najlepiej sprawdza się w określonych branżach lub sytuacjach. Mają również dostęp do ekspertów, którzy mogą udzielić cennych porad na tematy takie jak SEO i marketing w mediach społecznościowych.
- Nie musisz się martwić o faktury i płatności, jeśli wybierzesz agencję – oni zajmą się tym za Ciebie.
Wady współpracy z agencją
- Agencje zazwyczaj pracują za wyższe stawki niż freelancerzy, ponieważ mają więcej kosztów ogólnych (przestrzeń biurowa, pracownicy itp.).
Freelancerzy
Oto kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę:
- Ramy czasowe. Copywriterzy mogą realizować projekty szybciej niż freelancerzy, ponieważ mają dostęp do zasobów wewnętrznych i sprawdzonego zespołu pisarzy. Freelancerzy są zazwyczaj tańsi, ale proces trwa dłużej, ponieważ pisarz musi znaleźć czas w swoim harmonogramie, a następnie zająć się wszystkim innym w życiu, co się pojawi.
- Dostępność. Freelancerzy często pracują nad wieloma projektami naraz, więc mogą nie być w stanie poświęcić Ci 100% swojej uwagi, kiedy tego potrzebujesz (choć niektórzy oferują dostępność 24/7). Z drugiej strony, niektóre agencje mają mniej klientów niż freelancerzy, więc mogą poświęcić więcej czasu każdemu klientowi.