Audyt to kompleksowy przegląd strony internetowej, zwykle przeprowadzany przez zewnętrznego konsultanta. Celem audytu jest ocena stopnia realizacji celów biznesowych i technicznych strony internetowej oraz identyfikacja potencjalnych ulepszeń.
Proces audytu zazwyczaj obejmuje następujące kroki:
- Przegląd ogólnej strategii internetowej firmy i zrozumienie jej celów biznesowych.
- Identyfikacja kluczowych obszarów serwisu, które wymagają audytu.
- Przeprowadzenie dogłębnej analizy każdego obszaru, zbadanie czynników takich jak projekt, użyteczność, funkcjonalność, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i bezpieczeństwo.
- Sporządzenie raportu zawierającego szczegółowe ustalenia i zalecenia dotyczące ulepszeń.
Audyty mogą być przeprowadzane regularnie lub wtedy, gdy istnieje potrzeba oceny konkretnego obszaru strony internetowej. Audyt powinien być przeprowadzony przez osobę mającą odpowiednie doświadczenie i wiedzę techniczną oraz znającą się na aktualnych trendach w branży. Audyt może być także przydatny w momencie rozbudowy lub aktualizacji istniejącej strony internetowej.
Audyt strony www przeprowadzany jest w celu wykrycia błędów w projekcie, treści i funkcjonalności strony w celu optymalizacji strony.
Audyty witryn internetowych są niezbędne, aby zapewnić, że witryna jest na bieżąco ze standardami branżowymi i najlepszymi praktykami. To ostatecznie zwiększy jego pozycję w wyszukiwarkach, a także pomoże uzyskać większą widoczność w mediach społecznościowych.
Celem audytu serwisu jest zidentyfikowanie, jakie ulepszenia doprowadziłyby do większej widoczności na stronach wyników wyszukiwania (SERP), większego ruchu i możliwości konwersji lub po prostu pozytywnego doświadczenia użytkownika.